Dlaczego warto uczyć pracownika języków obcych?

Języki obce to jedna z najlepszych inwestycji personalnych. Przydają się one oczywiście głównie w biznesie – dzięki dobrej znajomości języków obcych łatwiej jest dogadać się z zagranicznymi klientami czy dostawcami. Co więcej, istnieją branże, jak np. informatyczna, w których perfekcyjna znajomość angielskiego to podstawa.

Języki obce – klucz do sukcesu

szkolenia językowe dla firm z WarszawyOczywiście absolutną podstawą w każdej branży jest język angielski. W nowoczesnym biznesie najczęściej współpracuje ze sobą kilka – kilkadziesiąt podmiotów, których siedziby i pracownicy mogą znajdować się na drugim końcu globu. Rozwiązań programistycznych dostarcza więc firma z Australii, wszystko serwisują Czesi, a główny kontrahent pochodzi z Rosji. Oczywiście w takim językowym tyglu najłatwiej rozmawia się po angielsku. W zupełności wystarcza on np. w kontaktach pomiędzy informatykami czy specjalistami technicznymi – większość terminologii związanej z tymi zawodami tak funkcjonuje właśnie w języku angielskim.Jednak czasami przydatne są  także inne języki – szczególnie, jeśli w grę wchodzą kontakty handlowe. Jednym z największych i najważniejszych partnerów są oczywiście Chiny i dlatego język Państwa Środka zdominował szkolenia językowe dla firm z Warszawy. Innymi popularnymi językami są hiszpański oraz arabski. Po co się ich uczyć? Po to, aby móc bez przeszkód porozmawiać z kontrahentem w jego ojczystym języku – to nie tylko sprawia dobre wrażenie, ale i pozwala uniknąć nieporozumień.

Dziś bez znajomości języków ciężko jest funkcjonować. Są branże, gdzie ich znajomość co najmniej kilku jest niezbędna, są tez takie, w których można spokojnie pracować znając tylko podstawy języka angielskiego. Jednak warto zainwestować w odpowiednie szkolenia językowe pracowników – może to się w przyszłości zwrócić.